Sidor

fredag 9 januari 2009

Svammel, lite om V

Usch, är så trött nu för tiden. V sover ju riktigt, riktigt uselt om nätterna just nu, vaknar hela tiden och gnäller och äter så det blir inte mycket sova inte. Idag fick jag dock en liten energikick mitt på dagen och bakade lite bröd, det är ju så mycket godare med hembakt och nu när jag fick en hushållsmaskin i julklapp så slipper jag stå och knåda degen själv =). Jättegott bröd är det med ca 1/3 del av smeten är havregryn som fått stå i mjölk ett par timmar, jättesaftigt blir det.

Tänker ganska mycket på hur mycket man inte hinner med med andra barnet som man hann med med första. Med S skrev jag tex upp nästan allt hon gjorde, alla utvecklingssteg hon tog. Typ vilken dag hon skrattade första gången. Med V har jag skrivit upp typ samma vecka han skrattade och på ett ungefär när han kunde sitta lite vingligt. Jag tänker alltid att ikväll ska jag skriva upp det här och det här men man glömmer ju eller så kommer det annat emmellan. Lite tråkigt. Är det så det är eller är det bara jag? V kan ju iaf sitta stadigt nu, visst händer det att han tippar omkull och jag vågar ju inte riktigt lämna honom själv sittandes. Satt lite vingligt gjorde han väl runt 5.5 månadsstrecket så lite senare än syrran var han som redan satt stadigt då. Han har börjat prata långa harranger med dadadada, deideidei, eieiei. I julas kom förresten ett klockrent "hej" ur munnen på honom men det var ju bara ojsan hoppsan såklart. Ibland när han ser mig säger han "ma" men det har han gjort länge. Snurra runt i ring när han ligger på golvet har han också gjort ganska länge. Ålat bakåt har han börjat med även om han inte kommer så jättelångt ännu, frammåt kommer han också lite. Älskar att stå gör han också och vill helst göra det hela tiden. Stark i benen är han och hade det inte varit för balansen hade han nog kunnat stå själv, men håller man honom i händerna så står han fint. Riktigt mysig liten kille som älskar att kramas och skratta åt storasyrran när hon busar med honom.

Inga kommentarer: