Sidor

torsdag 23 april 2009

Svinaktigt trött

Jag är tröttare än tröttast nu för tiden hur nu det kan komma sig när V sover bättre än på länge (vissa nätter) och jag har börjat med powerwalks. Ska man inte bli piggare av att få sova mer och träning??

Idag var vi på 10 månaders läkarkoll med V, det gick bra. Han har gått ned lite i vikt (20 g) men det gör inget för han rör sig ju mkt mer nu och har dessutom en bra del att ta av om man säger så, 10,4 kg tung (aj i mammas arm) och 74,5 cm lång är han. Eftersom han matvägrat länge och jag inte riktigt kom ihåg hur mkt man ska matta de små odjuren ;) så sa jag hur han fick man på en dag och undrade om det var för mkt och det tolkade läkaren och bvc tanten som att jag frågade om V var överviktig! Ehm, svarade jag, det var inte det jag frågade, bebisar är ju liksom inte överviktiga, de är mer eller mindre stora och V tillhör de lite större men jag vet ju att han kommer springa av sig det sen. Suck, menmen.

Idag har äntligen den härliga vårvärmen kommit tillbaks och skall enligt rykten bli till sommarvärme i helgen. Inte mig emot. Här blir det gårdsstädning till helgen men det blir F som får vara delaktig i den medans jag leker med ungarna. Tycker inte att det är rättvist att V ska behöva sitta i vagnen hela dagen för att jag ska kunna vara med och städa.

Får se om det kanske inhandlas ett par joggingskor i helgen också för jag funderar på att börja jogga lite också (nä skratta inte nu) i samband med powerwalksen. Har gjort det lite redan men mina gympaskor är så gamla att de inte dämpar så mkt som jag behöver.

Nä, nu e d nattinatti. Får väl se om jag orkar skriva lite oftare än 1 gång i veckan framöver.

Inga kommentarer: