Sidor

fredag 5 juni 2009

Bröllopsklänning

Idag åkte jag in för att prova min brudklänning. Hoppades att den skulle passa nu. Har ju iofs inte gått ned så mkt men har ju tränat en del och det gör ju sitt för figuren också. Hur som helst passade klänningen kanon nu och det finns liite marginal för att gå upp, vilket ju absolut inte är ett alternativ, och så finns det en del marginal att gå ned lite till och det har jag ju tänkt att jag ska göra. Misstänkte att klänningen skulle behövas sys upp och det stämde ju och det skulle bli ca 1500 spänn till trodde hon i affären. Pling sa det och jag kom på att F´s moster ju faktiskt är sömmerska, varför i hela friden hade jag inte tänkt på det förut?? Eftersom jag inte behövde lämna in klänningen till deras sömmerska så åkte den med hem...på tåget, blev lite lagom tungt till slut. Nu ska jag bara hitta en underkjol till men jag hade tänkt kolla runt lite och försöka hitta en begagnad och så ska jag ha en tiara hade jag tänkt.
Jaja, nu är det väl dags att börja laga mat (jippi...not).

Inga kommentarer: