Sidor

måndag 17 augusti 2009

Riktigt sur

Ok, idag är jag riktigt arg. I helgen pratade jag med en mamma som har barn på samma avdelning som S som sa att vissa barn skulle/hade flyttats upp till en äldre avdelning. Ok tänkte jag, skulle ju va kul för S att komma upp till lite större barn med tanke på att hon ligger lite för barnen på sin avdelning (utveclingsmässigt alltså). Men inte har hon flyttats upp inte. När jag ifrågasatte detta sa S fröknar att man hade flyttat efter hur gamla barnen var och inte efter mognadsgrad. Redan då visste jag att det i alla fall går ett yngre barn på avdelningen över S. Lite smått irriterad går jag därifrån. På eftermiddagen när jag hämtat S får jag reda på att det är ytterligare ett yngre barn som flyttats upp (från en yngre avdelning dessutom) som dessutom ligger efter utvecklingsmässigt. Då fick jag spel rent ut sagt. S är nu alltså näst äldst på sin avdelning och det yngsta barnet är 20 månader yngre än henne och de flesta barnen -07:or, (S är tidig -06). Vad kan hon få ut utvecklinsmässigt av detta?? Har ringt runt och försökt få tag på rektorn som tagit dessa beslut för om en unge som är yngre än S och dessutom sen i utvecklingen hamnar på en äldre avdelning än S ska hon också dit det kommer jag att kräva. Vill inte att S utveckling hämmas av att hon går med mestadels småungar. Hur som helst så kunde man bara lämna ett meddelande på rektorns telefonsvarare så jag hoppas verkligen att hon ringer upp mig i morgon för annars kommer jag bli halvgalen. Ni tycker säkert redan att jag låter galen men vad skulle ni gjort om det var ert barn det gällde?? Skulle ni ha accepterat detta??

Inga kommentarer: