Sidor

måndag 26 oktober 2009

Den senaste veckan typ

Lite länge sedan sist.
Förra helgen var det fullt upp. Lördag skulle F jobba och jag skulle på kick off, göra naglar och gå på tjejkväll och fick ingen barnvakt till förmiddagen när båda F och jag var tvungna att vara borta. Till slut fick F praktiskt taget tvinga en av sina kollegor att jobba för honom.
Kick offen var kul och det lustiga är att jag tror att han som höll i den har varit min högstadielärare. Vi fick se en jättebra film som heter Fisch vars budskap i stort sett är att man väljer sitt humör litegrann. Som en av killarna i filmen sa (inte ordagrant): Jag väljer att vara glad när jag vaknar på morgonen. Sedan dess har jag försökt detta och det funkar faktiskt ofta, självklart har man sina dåliga dagar ändå men det hjälper.
Nya snygga naglar har jag också till skillnad från de innan som var totalt paj efter bara 3.5 vecka, tur att jag inte betalde fullpris för dem. Nu hoppas jag bara att dessa håller lika länge som de gjorde sist samma tjej gjorde dem, nämligen i 7 veckor, och att hon kommer hot från Estland igen typ där i krokarna så hon kan göra om dem då.
Kvällen var jättetrevlig och kanske hade varit ännu roligare om jag inte hade kört bil ;). Körde singstar för första gången och det var ju ganska kul men jag sjunger ju riktigt illa tyckte jag, så är jag inte så jättebra på abba-låtar heller.

Veckan har susat förbi som veckor gör. Har börjat shoppa lite julisar till ungarna annars kommer jag just nu inte på vad mer jag gjort i veckan, spännande eller hur =).

I fredags skulle jag och en kompis ha gått ut och dansat lite men så blev jag apförkyld, så typiskt, så vi tog det lungt och gick på bio ist, The Ugly Truth, sm faktiskt var riktigt rolig.
I lördags var vi hos mamma och fick god man, vad annars när man är hos mamma. Och igår var det söndag ja och ja vad gör man på söndagar om inte slappar, eller bygger förråd som F gjorde, snart slipper vi mao ha hela förrådet inne och kan börja renovera V´s rum =).

Inga kommentarer: