Sidor

måndag 28 december 2009

Jul och mellandagsrea

Ja så har det varit jul i år igen. 4 ggr har vi firat jul varav 2 på julafton. Den 23:e blev det hos F´s föräldrar, på julafton hemma hos pappa och sedan hos mamma och dagen efter hos våra bonussläktningar. V var helt lyrisk över julgranen här hemma men har låtit den vara ifred nästan hela tiden iaf. Massor av klappar fick ungarna men mest vettiga saker faktiskt, inte så mkt leksaker precis som vi bett om. Jag fick väl liye som jag kunnat vara utan men det mesta var bra faktiskt och av F fick jag alldeles för mycket. En härlig jul har det varit iaf och god mat har vi ätit att det varit massor med underbar snö har ju bidragit en hel del till julkänslan iår.

På annandagen var det dags att åka på mellandagsrea men den blir bara sämre och sämre varje år tycker jag. Att rea ned något 30% tycker inte jag är mellandagsrea då måste man nästan rea ut grejerna för 50% eller mer tycker jag. Hur som helst hittade jag nästan ingenting, 2 trosor till mig och 2 tröjor till S. Så hade akademibokhandeln rea på lite böcker som jag förmodar ska utgå ur sortimentet så vi köpte 10 böcker för 10:- st, ett riktigt kap mao med tanke på att de kostade mellan 100-280:- st i vanliga fall.

Igår var jag och såg Avatar och den var riktigt bra, över föväntan faktiskt och jag önskar såhär i efterhand att jag hade sett den i 3D men jag kanske kan göra det också =). Gjorde ett kap igår också innan bion, på akademibokhandel det också, de sålde ut alla böcker i hela butiken till halva priset och jag köpte en del kan man ju säga, hade kunnat köpa många flera men hur mycket pengar som helst har man ju inte.

Inga kommentarer: