Sidor

söndag 7 mars 2010

Lite av varje

Det har gått ett tag nu men jag har inte haft energi att göra något mer än nödvändigt. Om vi börjar med taket så är det inget som vårt försäkringsbolag täcker eftersom det är vatten som kommer utifrån. Det är inget hål i taket utan takkillarna som var här och tittade på det trodde att det är kondens i ventilationen som går ut i taket som är för dåligt isolerad och att det då bildats kondens som runnit in, jag vet inte men försäkringsbolaget vill inte ens komma ut och kolla på det, men är man ett stort försäkringsbolag så är man väl kanske inte så mån om att behålla sina kunder.
I tisdags när vi åkte hem från dagis spydde V ner hela sig och hela bilstolen, jippi, som att vi inte hade tillräckligt att tänka på innan. Som tur var mådde han bra redan på onsdagen. På torsdagkvällen var det S tur så jag sprang upp och ned ur sängen som en jojjo hela natten men hon mådde oxå nästan helt bra redan dagen efter vilket var tur eftersom jag blev dålig. Slapp kräkas dock (alltid nåt). Mådde ganska bra när jag vaknade lördag morgon, lite matt bara och lite obehag under dagen när jag åt. Åkte hem till en kompis på kvällen och åt god mat, jättegod mat, synd att man inte orkade så mkt bara :D. S fick ont i örat vilket kanske förklarar varför hon pratar så högt igen, vatten i öronen får jag väl gissa, tur att vi ska på 4-års kollen snart så jag kan fråga där.
I torsdags åkte jag och mötte en kompis för att åka och träna. När jag parkerade bilen åkte framhjulen ned i en liten grop, med betoning på liten, men det blev ett stort problem att komma därifrån när jag skulle hem igen. Var tvungen att ringa svärisarna men det hjälpte inte att försöka dra bilen ut samtidigt som jag backade heller, det var för halt. När vi till slut efter 50 min fick ut bilen så var det 4 st som puttade på bilen (3 män 1 kvinna), jag som backade bilen och F´s mamma´s bil som drog med lina. Jisses säger jag bara

Inga kommentarer: