Sidor

måndag 5 april 2010

Sjukdomar och påsk

Ja här går sjukdomarna i omlott kan man säga. Förra helgen var ju V magsjuk, var jätteförkyld och helt hes och så fick han en ögoninfektion. Tjoho, han har sovit riktigt illa. Veckan flöt på. Jag jobbade 2 dagar bara vilket kändes jättekosntigt. Torsdag fick ungarna vara lediga.
I fredags var jag och shoppade med lillasyster som är nere från Gävle över påsken. Shoppade bara grejer till ungarna såklart, så lyckas det alltid bli. S blev jätteförkyld och nu var det hennes tur att få ögoninfektionen. Eftersom lillasyster ville umgås lite med S medans hon var nere så fick S följa med henne hem till mormor och sova och under natten fick hon öroninflammation också.
Lördag, påskafton, firade vi med vänner och familj. Fick god mat som vanligt och ungarna var helt lyriska över att få påskägg. Under natten gick S´s trumhinna sönder, för vilken gång i ordningen de 2 senaste åren kommer jag inte ens ihåg, så vi fick en tid inbokad på närakuten men innan den drog jag och F iväg själva på en liten shoppingtur till Kista. Hittade hela 3 tröjor jag ville ha. Inte ofta det händer nu för tiden. Det är så lustigt för ibland vill man nästan ha allt som finns i butikerna och ibland (oftast när man verkligen behöver ngt) så hittar man verkligen ingenting alls. Eftermiddagen kom och S ska få äta penicillin igen.
Och nu är väl påsken över för iår.

Inga kommentarer: