Sidor

söndag 16 maj 2010

Helgen

Ja jag skrev inte om i fredags att familjen åkte till Åland i torsdag och idag på förmiddagen kom de hem. Det har verkligen varit jätteskönt tt få vara själv men jag har saknat mina små kottar som attan också.

I lördags blev det så sjukt bra väder, tokvarmt och strålande sol, så jag gick upp ur sängen för att gå ut och lägga mig i solstolen och lyssna på musik istället. Jätteskönt verkligen. Låg dock ute lite för länge för jag brände mig litegrann på halsen och ögonlocken. Men det var det värt. På eftermiddagen gjorde jag mig iordning för att gå hem till en kompis och fira hennes födelsedag. Jättetrevligt att kunna sitta ute och fika och dricka både champagne och vin som de bjöd på (gratis är gott som F brukar säga), härligt att man kunde sitta ute i kortärmat också. Efter ett par timmar var det dags för festen att dra vidare in till stan men jag var så himla trött att jag stannade hemma. Nån tyckte att jag skulle passa på medans barnen ändå inte var hemma men jag känner att det är då man ska passa på att ta det så lungt som möjligt :P. Så det blev lite mer vin och filmkväll hemma i soffan.

Så idag på förmiddagen kom mina små älsklingar hem, jättemysigt. V har lärt sig att sova utan napp på Åland eftersom F glömde dem hemma. Visst han frågar efter "bapp" litegrann men har han sovit utan den i 3 dagar så tycker jag att han lika gärna kan sluta nu även om det inte riktigt var planen ännu, tycker att han är i minsta laget egentligen inte ens 2 ju. Klemiga mamma. Flera fästnigar var har de haft också, äckliga små grejer, varsin hade de när de kom hem också, blä. I sommar blir det till att vaccinera S men jag tror att V är för liten ännu. Jaja, roligt har de haft det i alla fall.

Inga kommentarer: