Sidor

tisdag 18 maj 2010

Solsken även denna dag

Japp, solsken idag också men molnen ligger kant i kant med solen ungefär så ibland blir det lite skugga. Hade tänkt gå en snabb promis idag också men har lite träningsvärk och ont i benhinnorna från igår så jag tar nog en lugn promenad om en stund, nu är jag ff för trött och helt täppt i näsan så jag ska ta lite nässpray först. Undrar om det är så att jag är lite känslig mot allt pollen som flyger runt i luften just nu, vet att jag har reagerat på det förut (inte alla somrar dock) men kan man vara det utan att det kliar i nästan?? Att man bara går omkring och är täppt hela tiden?? För det är jag typ jämt nämligen.

Igår när jag gått och lagt mig så hade jag balkongdörren öppen en stund för det var så varmt. Efter en stund fladdrar en nattfjäril in och jag som inte gillar just nattfjärilar, eller andra fladdrande insekter för den delen, hoppar upp och försöker döda den (ja jag försökte få ut den först men den ville inte det) men den försvinner och precis när jag ska hoppa i sängen igen så ser jag en mörk fläck på vår mörkbruna vägg typ precis vid mitt sängbord. Va i helskotta tänker jag och tänder i taket då jag misstänker vad det är för en fläck på väggen. Mina misstankar var dessvärre rätt för det satt en stor fet spindel på väggen, skitstor alltså. Var tvungen att ropa på F för så där stora spindlar kan jag helt enkelt inte döda själv, de gör mig illamående.

Inga kommentarer: