Sidor

torsdag 17 juni 2010

Trött

Lite långt mellan inläggen nu men jag är så trött på kvällarna just nu så jag har inte orkat. V har sovit helt katastrofalt på nätterna sedan natten till måndag och igår förstod jag varför. Borstade hans tänder och såg av en händelse att han hade massa röda fläckan i gommen ned mot halsen och på tungan så det blev ett besök på vårdcentralen. Var lite sena dit då V behövde ny blöja precis när vi skulle gå och för att det inte fanns några parkeringsplatser vid vårdis så jag var tvungen att parkera på ett annat ställe. Kom väl dit kanske 4 minuter innan vi skulle in och då var det kö till reception där man anmäler sig m.m. såklart. Man tar nummerlapp och jag fick nummer 40 och då var det nummer 36 på tur. När det var 2 min kvar sa jag lite försiktigt att ursäkta men vi ska in om 2 min kan jag inte bara få anmäla att V är här?? (Har fått göra det en gågn förut) Du får vänta på din tur fick jag surt till svar. Ok tänkte jag. Då var det en juste tjej som bytte sin nummerlapp med mig för hon hade nästa nummer. Blev så glad, att det ff finns så otroligt jyssta människor. Tackade henne många gånger kan jag lova. Hur som helst när receptionsbitchen ropar upp nästa (mitt) nummer och jag går fram säger hon: Jasså var det din tur redan?? Ja säger jag, det var en tjej som bytte nummerlapp med mig. Då hänger hon sig ut ur receptionen och frågar de andra där vad de har för nummer och snörper ihop munnen rejält när hon inser att det verkligen var min tur och att jag inte ljuger. Stackars människa är allt jag kan säga.... Hur som helst så var det iaf inte streptokocker utan någon slags virusinfektion som kan ta ganska lång tid innan det läker ut om man har otur. Nu är det lite bättre men igår ville han knappt äta glass för att han hade så ont i halsen. Stackars min lilla plutt. Så nu har vi semester redan här ist från måndag som var tänkt.

Inga kommentarer: