Sidor

lördag 24 juli 2010

S skriver

Igår precis efterv att jag skrev mitt förra inlägga så ville S skriva ett brev till mormor eftersom vi skulle dit lite senare. Hon började fråga mig hur vissa ord stavades och jag frågade: Hur låter det?? Hon började med mormors namn som hon lyckades ganska bra med, dubbelbokstäver och stumma bokstäver kan ju vara lite svårt. Så ville hon skriva mormor vilket hon också klarade själv. Så skrev hon "från", "till" och "mats" också heeelt själv. Så sjukt imponerad måste jag säga.

Vi hade en trevlig kväll hos mamma med god mat och sällskap av syster yster från Gävle, är ju inte så ofta man ses tyvärr. Hemresan blev sen, kvart i 12 och eftersom barnen somnade först då trodde jag att det skulle bli lite sovmorgon idag men icke, lilla V vaknade halv 8 som vanligt, *snark*.

Inga kommentarer: