Sidor

torsdag 12 augusti 2010

Trött, tröttare, JAG

Är så sjukt sjukt sjukt trött idag att jag alldeles strax ska gå och sova.

Idag har vi varit uppe på öppnan och träffat en kompis, vi kunde snacka lite skit medans ungarna lekte. Åt lite lunch för att sedan åka och fika. Jättetrevligt.
Dagen slutade mindre bra med att jag fick ett utbrott på stackars V som än en gång tog 1 tugga av middagen och sedan bestämde sig för att det var "ättlit" eller äckligt. Grejen är den att han ätit ungefär 1 tugga (i bästa fall några tuggor) av middagen sedan april/maj någon gång och jag vet att man inte ska lägga så mycket vikt i det och barn matvägrar ibland (och tusen andra mer eller mindre goda råd man får om barns matvanor) men det börjar gå mig på nerverna litegrann. Han äter inte särskilt bra till lunch heller så jag förstår inte hur i hela friden han klarar sig. Det som är lite jobbigt också är att han var en riktigt matglad kille fram till där i april/maj när det började. Är det något han tycker riktigt mycket om ja då kan han äta men inte som förut heller. Han kunde tex äta 3 skivor blodpudding och nu äter han 2 om man har tur. Vad ska man göra liksom??? Tror jag får ta mig en sväng förbi bvc och höra med dem och se om han ökar i vikt som han ska.

Inga kommentarer: