Sidor

tisdag 10 augusti 2010

Lååång sovmorgon

Idag tyckte V att han skulle vakna 20 i 6 och det tyckte jag var alldeles för tidigt. Efter en timme ungefär fick jag honom att somna om och vi sov till halv 10, woho. Kände mig nästan utsövd när jag vaknade men nu är jag är jag lika trött som vanligt igen.
Det har lönat sig att äta GI den senaste veckan, -1.8 kg och jag är mkt nöjd får jag väl säga. Sötsuget är på en hanterbar nivå vilket kanske inte känns så lyckat efter 1.5 vecka utan socker, hade velat att det skulle vara helt borta. Får väl i alla fall vara lite stolt och säga att chokladbitarna jag berättade om i fredags ligger kvar i kylskåpet. Förresten så har jag tänkt på en sak nu när jag inte ska äta någonting som innehåller socker och det är att typ all mat innehåller socker. Hur sjukt är inte det?? Skinkor, köttbullar, korv, majonäs, många nötter, bröd, pulversåser, ja det finns ingen ände på hur mkt mat som innehåller socker och jag förstår inte riktigt varför?? Min mamma lagar världens godaste köttbullar och de innehåller minsann inget socker.

Helgen bjöd på lite kräftätande hemma hos mamma, fast jag åt nog mest annat, hade ingen ork att skala. Annars var det en lugn helg.

Inga kommentarer: