Sidor

fredag 6 augusti 2010

Hmmm det här blir långt

Egentligen har jag tänkt skriva varenda kväll sedan sist men jag har inte orkat.
Jag har varit ute och gått några kvällar för det är verkligen dags att komma igång ordentligt igen, men, gissa vad, jag har fått ont i halsen och har en supersvullen halsmandel igen så igår och idag blev det ingen promis. Jag äter GI (eller lchf) nu också för det funkade sist jag ville gå ned i vikt. Blir så less på mig själv för att jag gått upp alla kilon jag kämpade mig ner förra våren och sommaren, + några till får jag väl erkänna. Öken. Tänker bara på hur mycket ansträngning det var, sprang 2-3 mil/vecka, bytte ut lunchen mot nutrilett och åt små portioner frukost och middag + kanske ett mellanmål. Ska man behöva anstränga sig så hårt??? Gick ned i snitt 0.5 kg/vecka i 6 månader så det var ju inte direkt någon snabb viktminskning heller. Usch, är det normalt att hata sig själv ibland??
Börjar få pli på mitt sötsug nu i alla fall, är sugen hela tiden ff men av någon anledning så lyckas jag stå emot nu, ligger 2 chokladbitar (min favvo) här på bordet som kidsen inte ville ha men jag ska INTE ta dem, hade det varit en vecka sedan hade de varit uppätna för länge sedan. I början av veckan tuggade jag i mog ett helt tuggummipaket (sockerfria) för att jag var så sötsugen, knäppt va!

V pratar på för fullt nu för tiden. Kommer en ström av nya ord nästan varje dag. Lustigt uttal på många orde ff dock. Bobbodatte (bubbelvatten), koko (också), bot (bok), katt (ja man skulle ju kunna tro att det betyder katt men mao är katt och katt är kvack, eller fågel om man så vill ;)). Mycket meningar kommer det också.
S försöker förresten sätta ihop meningar av de engelska ord hon kan. Ibland kan hon fråga som idag: Mamma hur säger man ikväll på engelska. Tonight, svarade jag. S säger då: Mummy give me a book tonight, Hon ville att jag skulle läsa för henne ikväll. Hon frågar varje dag fastän vi läser varje kväll, lite kul.

Igår åkte jag och barnen hem till mamma för att sola och umgås lite. Skönt med lite sol efter alla dagar med regn. Vi stannade över middagen också, alltid gott när mamma lagar, men det blir väl så när man själv inte är så bra på att laga mat och ens mamma är kock. Fast jag måste säga att jag lagade en riktigt god gryta i veckan ;).

Nehej, trött nu och vill hinna läsa lite innan jag slocknar så nattinatti.

Inga kommentarer: