Sidor

fredag 22 oktober 2010

Torsdag fredag SNÖ

Kom inte på någon bra rubrik.

Igår blev det ju jobb som skrivet vad jag helt glömde bort att skriva var vad som hände på väg till jobbet. Hade lämnat S på dagis och skulle åka till farmor med V när jag såg en katt på vägen, men den flyttade inte på sig, satt bara där, så jag saktade in och tänkte fan vilken stor katt. När jag kom lite närmare upptäckte jag att det var en räv och den flyttade sig inte utan jag fick väja för den. Dumma räv.

Idag blev jag väckt kl kvart över sex av min man som sa: det snöar ute. Like I care kl kvart över sex på morgonen liksom! Sen kunde jag inte somna om såklart. Ungarna blev något lyriska när de vaknade och såg att det var snö ute. För en gångs skull åt de inte som sniglar för att de ville komma ut i snön. Förmiddagen spenderades alltså ute i snön och vi lyckades göra en liten snögubbe av snön men den smälte bort så fort solen kom fram. Efter snölek och lunch blev det lite film och pyssel medans mamma försökte städa. Fick inte så mycket gjort.
Nu sitter jag och barnen hemma hos mamma och och har ätit en god middag. Jag åt både pasta och efterrätt och sitter nu med ett glas. Den här veckan har jag nämligen gett upp vad gäller diet och träning, jag orkar inte bry mig. Får ta nya tag imorgon hoppas jag.

Inga kommentarer: