Sidor

onsdag 3 november 2010

Yoga

Igår så kom jag och tänka på att alla kanske inte vet så mycket om yoga. Jag har en misstanke om att många tänker: Yoga, det är väl inte träning?, och förknippar det med meditation vilket kan vara fallet, men det finns många olika former av yoga. Jag praktiserar POWERYOGA vilken går ut på att stärka kroppen och det är faktiskt jobbigare än det ser ut. Min man sa för ett tag sedan att det där kan ju inte vara så jobbigt så jag tvingade honom att köra 40 minuter med mig och jag kan ju säga så mycket som att han erkännde att det faktiskt var ganska jobbigt och att man faktiskt blir svettig även om det är ganska långsam och stilla träning. Har försökt leta efter en bra video på yotube men hittar ingen som jag gillar. Jag yogar i alla fall efter denna:



Jag tycker att den är jättebra men funderar på att skaffa en till, typ fortsättning, blir lite tråkigt att köra samma hela tiden och så skulle jag vilja utveckla lite med fler och svårare övningar. Ovanstående finns på t.ex Ginza för 99:-.

Inga kommentarer: