Sidor

lördag 25 december 2010

Julafton

Ja det har varit så stressigt så jag glömde bort att jag har en blogg och att jag kan göra annat än att städa.
I torsdags städade jag som en gnu tills det var dags att åka till svärmor och fira jul. Det var trevligt och barnen fick träffa tomten för första gången i år. Jag fick en kokbok med bara pajrecept i av svärmor och man kan ju tycka att hon efter 12 år borde veta att jag inte tycker om paj, vare sig mat eller dessert. Jaja barnen var glada i alla fall. När vi kom hem började vi med julskinkan, städade mer och när barnen somnat klädde vi granen. Kl halv två gick vi och lade oss men jag somnade inte föränn tre så jag var inte så jätteglad när V vaknade halv sju men tack och lov somnade han om och sov till kvart över åtta då S vaknat och kom in till oss överlycklig över att hon fått ett paket i sin julstrumpa. Sen mös vi i sängen en stund innan vi gick upp och öppnade lite paket innan frukost. Det tindrade lätt i barnens ögon när de såg granen och paketen. Tilläggas kan att vi har en riktig disneygran. Så blev det lite frukost och sedan mer paket innan vi gjorde oss i ordning och åkte till pappa för att fira jul. Mat julklappar och sedan åkte vi vidare hem till mamma för att kolla Kalle och spendera resten av dagen. God mat även här och barn som konstant tjatade om att få öppna paket. Till slut blev det dags och tomte nummer två kom som S dessvärre kände igen på en gång. Eftersom vi är många var det ett bra tag att öppna och strax innan tio var vi klara och tvungna att åka hem med två tvärtrötta barn. Väl hemma öppnade jag och F varandras paket och sedan slocknade jag som en sten.

Inga kommentarer: