Sidor

måndag 27 december 2010

Lat trött

Jag har varit för trött och lat för att orka blogga de senaste dagarna. Dagarna innan jul betyder ganska mycket stress så då hade jag helt enkelt inte tid och sedan har man flängt fram och tillbaka. I lördags var vi och firade jul igen. Det var trevligt ända tills jag fick ett helt överjävligt magknip och började må illa till och från. Fick det på julaftonskvällen också men inte lika illa. Antar att det var något på julbordet som min mage inte gillade för det verkade inte vara magsjuka.
Igår åkte vi iväg en sväng på mellandagsrean men det ångrar jag lite att vi gjorde. Knökfullt och inget som var värt att köpa men jag lämnade tillbaks en bok som jag fått men redan hade och reklamerade ett par stövlar som jag köpte för en och en halv månad sedan vars dragkedja gått sönder. Fick ett par nya och jag hoppas att de håller för jag tycker jättemycket om dem.
Ungarna är helt vilda över sina nya leksaker, speciellt S som inte bara är helt tokig i sina egna utan väldigt gärna vill leka med V´s och inte sällan tar hans nya leksaker från honom. Vad gör man åt det??? Försöker prata med henne om att man inte gör så men hon lyssnar inte, hon är så fruktansvärt egoistisk nu att jag blir galen. Så fort hon inte får som hon vill är jag "taskmamma" och hon blir sur, skriker, stampar i golvet och springer iväg och surar. Jag vet verkligen inte hur jag skall hantera det och känner mig som en värdelös mamma då det känns som att jag gjort något fel. Hon säger att hon blir sur för att hon inte får som hon vill men jag förstår bara inte vart hon fått det beteendet ifrån för jag brukar verkligen inte alltid låta henne få som hon vill och definitivt inte om hon blir sur och skriker. Hon kan vara så himla snäll när hon vill också men det är tyvärr inte så ofta. Hoppas att det här bara är en fas hon går igenom och att den snart tar slut för nu har det varit liite för länge.
Idag har vi mest tagit det lugnt och så har vi varit ute i snön och lekt en stund. Shit vad snö det är ute då, undrar om det tänker bli värre än förra året.

Inga kommentarer: