Sidor

lördag 1 januari 2011

Mål

Ett av mina mål i år är att springa tjejmilen igen och jag skulle vilja orka springa på 60 minuter och därför har jag gjort ett träningsschema (joggingnschema) för att jag förhoppningsvis ska orka det. Till mitten/slutet av maj är det tänkt att jag skall orka springa en mil på en timme då har jag lite till godo om jag inte skulle hinna komma i form "i tid". Tänkte börja med att springa 1 km i 10 km/h efterföljt av 30 minuter till i ett långsammare tempo (totalt 36 min). Sedan skall jag öka en halv km i veckan i det snabba tempot efterföljt av 30 minuter till i långsammare tempo. Det kommer jag fortsätta med tills jag kommit upp i en timme joggingtid totalt, då kommer jag minska tiden i det långsammare tempot så att joggingpasset aldrig blir längre än en timme. Hoppas ni förstår hur jag menar. Hoppas iaf att det kommer funka och att jag lyckas komma iväg till gymmet lika ofta som jag vill och behöver.

Inga kommentarer: