Sidor

lördag 26 mars 2011

LCHF Glass

Jag gjorde som skrivet lchf glass i morse och den blev riktigt god fastän det var mitt eget recept. Det enda är att jag inte riktigt gillar eftersmaken av sötningsmedel och att den blir lite väl frusen eller vad man ska säga. Här är receptet.

Jenny´s LCHF Glass

3 dl grädde
3 ägg
1 dl sötningsmedel
3 msk fun light (jag använde wildberries)
Frysta bär

Vispa upp grädden och bland sedan i fun light
Vispa upp äggvitorna till ett hårt skum
Vispa äggulorna och sötningsmedlet fluffigt
Blanda grädden med äggulorna och vänd sedan försiktigt ned äggvitorna. Tillsätt bären, så mkt du tycker passar.
In i frysen
TILLÄGG, det kan vara bra att röra om i glassen litegrann innan den stelnar för mycket, märkte att lite av saften gärna vill lägga sig i botten och bli isglass.
Glassen räcker till minst 4 portioner.

Nästa gång jag gör den här glassen kommer jag prova ha mindre sötningsmedel och lite mer fun light i.

Inga kommentarer: