Sidor

onsdag 2 mars 2011

Motion

Idag blev det 1.5 timme promenad ute i det härliga solskenet. Somnade inte på förmiddagen men när jag kom hem efter promenaden slocknade jag en kvart på soffan. Verkligen en powernap för efter var jag riktigt pigg.
Idag har familjen även motionerat på familjegympa, eller hoppis och skuttis som det hette sist vi gick. Det är på friskis och svettis och eftersom jag har kort där så är det gratis för kidsen att träna. Ett tips om man själv inte vill skaffa träningskort på friskis och man skulle vilja att ens barn kan gå på familjegympan ändå är att bara skaffa medlemsskap hos dem, det kostar 100:- (iaf på vårat) och gäller ett år. Hur billigt är inte det?? S fick prova på dans en gång och då fick vi veta att det skulle kosta 700:- för 10 ggr. No way, tänkte jag, lite väl saftigt faktiskt. Eller är det jag som är snål kanske??

1 kommentar:

Anonym sa...

Tja. det beror på hur man ser på det. ok 700 spänn för tio ggr men om hon kanske bara vill testa en termin och sen inget mer. då kan jag tycka det är ok. värre och dyrare sporter finns det som tex golf :)ishockey, eller fotboll :)men som sagt man gör som man själv vill och tycker. allting är ju tyvärr inte gratis men man måste få barnen pröva sig fram o se vad gillar. kram kram