Sidor

fredag 25 mars 2011

Städa städa varje Fredag och LCHF bröd

Japp, idag har jag städat, städat, städat. Gick en vända och handlade lite med kidsen så att jag skulle kunna baka lite nytt lchf bröd. Sist lade jag till lite hackade mandlar till receptet, jättegott. Denna gången bytte jag en halv dl sesamfrön mot en dl malda mandlar och så var jag tvungen att lägga till ett ägg extra. Jag har inte smakat på brödet ännu men det ser gott ut. Brödet går att göra på många olika sätt. Jag har tex keso i ibland vilket också blir gott. Behövde lite grejer inför födelsdagsfikabak i morgon också. Jag kommer baka sånna här till mig och göra lite hemgjord glass utan socker i så att jag också kan fika lite.
Under städning och ta hand om röjjiga ungar lyckades jag få till en skitgod middag, laxburgare med räkröra och en sallad. S sa: Herregud vilken god sås :D. Gjorde majonnäs för första gången i mitt liv och undrar nu varför i hela friden man köper det ist för att göra det själv. Det är hyfsat enkelt och mycket billigare, om man lyckas vill säga, jag lyckades på tredje försöket men nu vet jag hur man gör.

Inga kommentarer: