Sidor

måndag 30 maj 2011

Dagens träning

Idag blev dagens träning lite kaotisk. S skulle absolut följa med på min joggingtur men cyklandes och jag sa ja. Sagt och gjort gav vi oss iväg. Det gick bra en bit, tills vi kom till motionsspåret i skogen och hon ville gå för varje uppförsbacke, men ok tänkte jag och sa nu ska mamma börja springa så du måste i alla fall försöka och kämpa på lite i backarna. Så när jag hunnit springa i typ 3 min kommer det en lång nedförsbacke och S bromsar inte (för det är så roligt när det har fort nedför) så nedanför backen blir det en sväng och jag känner att det här kommer inte gå bra. Det gjorde det inte heller utan S trillar, jag såg inte hur hon trillade men styret på cykeln vreds snett och det blev ett märke i backen. Hon skrapade upp precis hela ena knät, fick ett långt skrapsår på andra låret, har skrapsår i ansiktet, på ryggen och båda armbågarna. Jag sprang det snabbaste jag kunde för att kunna trösta henne. Gud så ont det gjorde i mammahjärtat. Fick gå hem med henne och tvätta och plåstra om så fick hon sätta sig och ta det lugnt medans jag drog ut på min efterlängtade joggingtur. Tyvärr så gick det sjukt trögt att springa och tiden blev skitdålig, men det blev i alla fall den vanliga 5.4 km rundan plus en del promenerande. Så plankan nu på kvällen såklart.

Inga kommentarer: