Sidor

söndag 1 maj 2011

Sötsugen

Jag har varit sjukt sugen på godis hela helgen, har varit riktigt jobbigt att motstå faktisk men trots att vi har en hel del godsaker hemma så har jag faktiskt lyckats motstå frestelsen. Om jag är stolt? Självklart, men jag vill ff ha en stor chokladkaka. Gjorde lite lchf glass igår så nåt har jag i alla fall unnat mig. Förresten så pratade jag med min pappa häromdagen angående sockersug för han frågade varför jag inte åt glass när han var förbi och fikade. Svarade att jag ff håller mig ifrån socker och han tycker att jag är lite knäpp. Man ska äta allt med måtta och visst håller jag på sätt och vis med om det men är man/blir man lätt sockerberoende så är det svårt att äta socker med måtta, vilket jag förklarar för honom. Äh alla blir väl sugna på socker ibland är svaret jag får. Tycker det är fruktansvärt irriterande att folk inte fattar att bara för att de kan äta godis tre gånger på en vecka utan att bli sockerberoende så är det inte så för alla andra. Jag blir jättelätt sockerberoende och det är skittrist sent ut sagt men det finns inte så mycket att göra av saken förutom att gilla läget. Antingen får jag hålla mig i från allt jättegott sött som finns eller så äter jag, blir sockerslav igen och börjar gå upp i vikt igen. Jag vet ju vad jag väljer i alla fall.

Inga kommentarer: