Sidor

tisdag 24 maj 2011

Vårruset 2011 - dagens träning

Ja vårruset blir ju såklart dagens träning. Tiden var tyvärr lite av en besvikelse men om folk hade fattat de idiotenkla instruktionerna som följer med infot man får hem, gå till höger spring till vänster tex, så hade det gått snabbare. Jag är förundrad över att så många inte förstår dessa enkla instruktioner. Sprang om 2 rullstolar och en rullator! fastän det uttryckligen står att de ska starta i sista startgruppen. Ett annat irritationsmoment är folk som startar i de första startgrupperna fastän de går hela rundan. Snacka om att förstöra för andra. Om alla människor bara kunde fatta dessa enkla instruktioner skulle det bli bättre för alla. Tro nu inte att jag är sjukt besviken på den här dagen för det är jag inte, jag har haft en trevlig dag och jag mådde verkligen toppen efter att jag sprungit, men det hade varit trevligare att slippa springa slalom mellan alla långsamma, korkade promenerare. (Ok inte alla, en sisådär 20-30% höll faktiskt till höger.) Bild kommer i morgon.

Inga kommentarer: