Sidor

fredag 1 juli 2011

Kommentar

Fick en kommentar för ett par dagar sedan:
varför så viktfixerad? Njut av livet istället. Du har bara 1 liv och det vore så trist om det ska bara kretsa runt vikten.

och kände att jag behöver kommentera kommentaren.

Jag är lite viktfixerad dels för att jag går upp så jäkla lätt i vikt och måste slita hårt för att gå ned. Jag äter ju lchf just nu för jag tycker att det funkar bra för mig och för att jag ville göra mig av med mitt sockerberoende, och så tränar jag några gånger i veckan. För ett par veckor sedan var jag på bröllop och åt "vanlig" mat 2 dagar plus att jag unnade mig lite godis en av dagarna, detta resulterade i en viktuppgång på 2.5kg som tog 3 veckor att gå ned igen. Ganska nedslående. Sist jag lät mig själv njuta av livet matmässigt och inte tänkte så mycket på vikten (dock tränade jag samtidigt om än inte lika mkt) så slutade det med att jag vägde dryga 92 kg, inte så jäkla kul till mina 167 cm även om jag är ganska muskulös och förmodligen aldrig kommer bli pinnsamal. Men det är inte heller dit jag är på väg. I dagsläget väger jag 77.4 kg och som det ser ut nu siktar jag på 65 kg som skulle vara mer lagom till min längd. Och jag måste tillägga att äta lchf inte känns som någon uppoffring, inte längre. I början var det naturligtvis jobbigt att inte få äta choklad men nu...nej. Jag njuter av maten, av att träna mycket, av att gå ned i vikt och se att kläderna sitta bättre, det blir bara lite jobbigt när man går upp när man kämpar hårt för att gå ned. Så jag njuter alltså av livet även om jag är lite viktfixerad just nu.

Inga kommentarer: