Sidor

fredag 1 juli 2011

Födelsedag

För 3 år och nån/några månader sedan var jag alldeles övertygad om att vi skulle få en juniknodd, V var beräknad till 3:e juli men eftersom storasyster kom tidigare så gissade jag att lillebror också skulle göra det. Men för 3 månader och 2 dagar sedan, den 29:e juni, började jag tvivla på att det verkligen skulle bli en juniknodd. Det visade sig att jag fick rätt ändå...
Igår fyllde lilla V 3 år så det var fullt ös. Först var vi och shoppade lite, så åkte vi och lämnade ett paket på posten, sen drog vi en sväng till stranden innan vi åkte hem och städade. Puh. V blev helt lyrisk av alla paket och han fick en stor radiostyrd bil av oss och när han öppnade den gjorde han värsta imponerande ljudet. Höll på att garva ihjäl mig. Så blev det fika, glass till allas förtjusning i värmen. Jag kan med handen på hjärtat säga att jag inte åt en enda kaka, bulle eller ens det minsta glass. Jag brukar faktiskt inte vara så sugen på sötsaker längre (äntligen) och om jag blir det tar jag en liten, liten bit mörk choklad och så är det bra sen. Hur som helst så blev det en bra födelsedag tyckte V och han var nöjd med presenterna. Han ville såklart inte somna igår efter allt ståhej så jag la mig bredvid honom en stund när han skulle sova, då la han handen på kinden och sa: Mamma, du är så vacker. Lilla gulleplutten.

Inga kommentarer: