Sidor

onsdag 13 juli 2011

LCHF Muffins

Har bakåt lite muffins idag, mest för att jag hade tråkigt. Ett recept som jag ändrat lite på efter eget tycke. De blev helt ok men skulle behövt lite mer choklad i då tror jag att de blir supergoda.

LCHF CHOKLADMUFFINS 6 st

2 ägg
30 g kesella
50 g smör
1 dl kokos
2 tsk psyllium
1.5 tsk bakpulver
20 g mörk choklad

Mixa kokos. Blanda i psyllium och bakpulver. Smält smöret, blanda i chokladen och kesellan. Vispa ner äggen. Rör ned de torra ingredienserna. Häll i muffinsformar och grädda på 225 grader i ca 8-10, alt 200 grader och lite längre tid.
Jag hade bara 10 g choklad i när jag gjorde och det var i minsta laget så därför tror jag det blir bättre med 20 g, kanske att man behöver lite till. Jag använde marabou premium mint för den har lite mindre kolhydrater än annan mörk choklad jag sett i butik. Gör man receptet enligt ovan blir det ca 2.1 g kolhydrater per muffin.

Inga kommentarer: