Sidor

torsdag 26 januari 2012

Ja, det blir en massa svammel och en dålig rubrik

Ja, vet inte hur jag ska börja idag. Är hemma med lillfisen då han fick feber igår kväll. Han skulle ha vart hemma idag ändå eftersom jag inte orkar med buss/promenad till/från dagis (jag veet, jätteslött men är man van vid bil så är man) men lite trevligare kunde man haft det. Kanske ska passa på att berätta att vår bil gick sönder i förra veckan, såpass att det inte riktigt är värt att laga den, den är ändå nästan 22 år gammal, visserligen en gammal volvo som kan hålla hur länge som helst om man sköter om dem ordentligt (pappas i samma modell hade gått 60000 mil när han sålde sin) men ändå. Ja så nu har vi tagit bussen till dagis så har jag gått 30 minuter (rask takt) hem och sedan till dagis för att ta bussen hem. Vi letar bil men det känns inte som att man ska rusa in i en bilaffär utan att man ska leta lite först åtminstone och få ett hum om ungefärliga priser och så. Jaja, det positiva med det hela är att jag fått 2x40 minuter promenad i snömodd varje dag denna vecka och det känns som fan i ben- och rumpmuskler. Känns verkligen att det var ett bra tag sedan jag tränade, närmare bestämt nästan 3 månader sedan, förutom 2 pass som jag ska berätta om senare. Men nu ska jag ägna mig åt min lilla sjukling här hemma.

Inga kommentarer: