Sidor

onsdag 22 februari 2012

Dop och sjukdomarna fortsätter

I helgen var vi på dop. Barnens nya kusin (som jag är moster till) skulle döpas. Blev ett fint dop, lite kul dock att kusinen somnade under tiden. Eftersom syster bor 1.5 timme härifrån och det inte är alltför ofta man kommer dit stannade vi hela helgen liksom mamma så huset var fullt med folk. Trevligt men jobbigt natten till söndagen när S kräktes i sängen och jag skulle försöka torka upp och fixa utan att väcka de andra 7 personerna som låg och sov i huset. Tack och lov var det inte magsjuka utan hon hade bara ätit för mkt fika under lördagen. V var lite hängig under helgen och i måndags blev han kanondålig. Låg på soffan och var borta hela dagen. När han mådde väldigt dåligt igår också och började klaga på huvudvärk och nackvärk ringde jag vårdis men de hade inga tiden och tyckte jag skulle ringa närakuten när de öppnade. Sagt och gjort. Ringde 17.02 (de öppnade 17) och de skulle ringa tillbaks 18.35. Kl 19.10 ringde de och sa att de inte hade några tider. Kul. Idag ringde jag vårdis igen och fick på nåder en tid till min lilla kille som har ont i halsen, i kroppen, i huvudet, han tycker det gör ont i munnen när han öppnar den. Han har feber och lutar konstant huvudet åt höger axel och vill helst inte röra huvudet alls. Det är säkert bara en förkylning men du får väl komma på en korttid då, sa sköterskan. Väl där visade det sig att mitt lilla hjärta har halsfluss så det är inte så konstigt att han mår dåligt.

Inga kommentarer: