Sidor

måndag 16 april 2012

Ett ärligt inlägg

Ok, helt ärligt, den senaste tiden (månaderna) har jag varit totalt omotiverad och jag tror att det har mkt att göra med att jag inte kunnat träna, visst vissa dagar har motivationen varit på topp men de har inte varit jättemånga. De senaste veckorna har jag i större utsträckning inte orkat bry mig om vad jag äter mer än några dagar här och där, inte för att jag äter massor men lite mindre nyttigt. Detta har naturligtvis resulterat i att vikten kryper uppåt igen, visserligen har det gjort det sakta men säkert sedan i september men den senaste tiden har det rullat på lite snabbare.

Förra året gick jag ned 13 kg och många centimetrar runt kroppen. Nu har jag gått upp 12 igen och nästan alla centimetrar. Visst har jag bara mig själv att skylla men det är inte lätt att hålla motivationen uppe när man alltid måste hålla koll på vad man äter för att inte gå upp i vikt, till slut tryter motivationen/orken och då går det åt helvete igen. Ja för det här är ju inte första gången. Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga heller för att "fixa" det.

Om ca 8 veckor ska jag iväg på en grej och då vill jag känna mig snyggare och det är ju definitivt en motivationshöjare så nu har jag fixat ett träningschema för de kommande veckorna och maten ska skötas exemplariskt. Fan det är bara 8 veckor, det borde MÅSTE jag klara. Jag har klarat det förut och kan klara det igen. Under dessa 8 veckor måste jag också försöka hitta ett sätt att komma i balans sen också så att jag inte går upp allt - igen.

Jag brukar inte skriva mina mål i bloggen för jag brukar egentligen inte ha några fasta mål mer än att nu ska jag gå ned i vikt, träna 3 dagar i veckan och äta nyttigare typ men den här gången har jag satt upp ett mål som jag vill nå på de här 8 veckorna. Kommer ni ihåg den här bilden?:


(Tror jag ska printa den och sätta upp den här hemma för jag tycker personligen att det är en grym motivation att se den.)

Det är 9 veckor mellan de bilderna, 6.6 kg, 4.5 cm i midjan, 5.5 runt magen, 4.5 runt rumpan, 3.5 runt låret och 3 runt bröstet. Det låter inte mycket men som synes på bilderna är det en jäkla skillnad. Mitt mål på de här 8 veckorna är att minska MINST så mkt i centimetrar och minst 7 kg i vikt. Det låter väl bra?? Eller inga frågetecken efter förresten för jag tycker det låter bra!

Jag kan dock inte börja träna riktigt ännu eftersom jag ff är jävligt förkyld men just nu har jag mina förhoppningar på torsdag och fram till dess får jag ta en promenad om dagen. Sedan är det fullt ös, försiktigt fullt ös till att börja med ;). Måste ju börja träna inför vårruset också det är ju snart. Sen blir det tjejmilen och om jag lyckas hålla mig frisk så jag kan jogga mkt i sommar så kanske jag springer halvmaran i höst :D, shit, första gången jag "sagt" det till någon annan än min man.

1 kommentar:

Madde-mamman sa...

Du är så inspirerande! Och du agerar! Bra jobbat! Sen att det blir lite jojo, du har i alla fall klarat det förut och vet att du kan igen.
Jag å andra sidan konstaterar att vikten och midjemåttet går stadigt uppåt och fortsätter som förut, äter väl hyfsat men det finns mycket att dra ned på,men träning - jag rör på mig på tok för lite - men nu när jag såg dina bilder fick jag faktiskt lite inspiration, det är kanske nu det händer!
*kram*