Sidor

måndag 30 april 2012

Veckans resultat + Träning samtidigt

Idag var det så dags för vikt och mått check och jag måste säga att resultaten var till belåtenhet. Jag har gått ned 1.6 kg sedan förra veckan så totalt 3.7 kg de senaste 2 veckorna. På måtten märks det verkligen hur stor skillnad det gör att träna och inte träna när man vill gå ned i vikt och bli smalare. Visst har måtten blivit något mindre men om jag samtidigt hade kunnat träna vet jag att det hade blivit mycket mer. När jag försökte gå ned i vikt -09 så började jag med att promenera snabbt ca 1-1.5 timme 5-6 dagar i veckan och fastän jag inte gick ned lika snabbt i vikt då så visade det mer på måtten än nu. Nu har det blivit -1 cm på 2 veckor och då blev det -1.5 cm bara första veckan. Kontentan av det hela är alltså att det är bäst att kombinera träning och nyttig mat om man vill bli smalare och gå ned i vikt, men det har väl ingen undgått att förstå antar jag. Jag vet just nu när jag kommer kunna börja träna, är ff sjukt täppt i näsan och den rinner konstant, börjar misstänka att det kanske är pollenallergi för jag har ont i huvudet och är konstant trött också. Så på det har jag ont i halsen också. Just nu tänker jag inte hoppas på en viss dag jag kan börja träna, för då kommer jag bara bli besviken om jag inte kan träna just den dagen, utan nu tar vi det som det kommer. När jag känner mig frisk åker jag och tränar helt enkelt.

Inga kommentarer: