Sidor

torsdag 3 maj 2012

Aj

Två dagar i rad har jag varit ute och gått. Bara för att jag inte kan träna betyder det inte att jag inte kan röra på mig alls. Idag vaknade jag och hade så jäkla ont i benhinnorna att varenda steg jag tar gör ont. WHY?? Blir så irriterad, ska man inte ens kunna ta en jäkla promenad utan att få ont. Benen är väl iofs hyfsat ovana vid snabba promenader nu men jag fick ju inte ens ont för ett par veckor sedan när jag var ute och sprang. Alternativt är det förkylningen som dröjer sig kvar som ser till att jag fåår ont, eller så har jag helt enkelt knutit åt skorna för hårt. Hur som, idag blir det vila och så får det väl bli tills det inte gör ont, eller är frisk nog att åka till gymmet och träna. Angående sjukdomar och så så läste jag ett bra inlägg: Att definitionen "sjuk" blir mycket snävare när man är en tränande person. Lite halsont är inget man stannar hemma från jobbet för men från träningen. Jag har tänkt på det ett tag att om mot all förmodan ngn framtida möjlig arbetsgivare skulle läsa här (ok, risken är väl typ en på miljarden eller nåt) så låter det ganska negativt att jag är "sjuk" hela tiden när verkligheten är att jag bara är för "sjuk" för att träna men oftast ändå mår alldeles utmärkt bra för att jobba.

Inga kommentarer: