Sidor

torsdag 17 maj 2012

Trött

Jag har varit väldigt trött den senaste tiden. I tisdags var jag tvungen att gå till läkaren då jag vaknade upp med små och stora röda blaffor på hela kroppen, utöver de utslag jag redan har. Skillnaden var att de här var mkt större och inte kliade. Fick en i handflatan som gjorde ont och i knävecken blev de alldeles lila som blåmärken typ, ett täckte hela handleden. Hur som, de nya utslagen var läkaren ganska säker på att det var en allergisk reaktion mot något och det var väl ungefär vad jag trodde för när S reagerade på ett penicillin när hon var mindre så hade hon liknande utslag. Däremot kunde hon ju inte säga vad jag reagerat på. De gamla utslagen visste hon inte vad det var, jippi, inte förvånad. Fick också veta vad hudläkaren jag var hos förra året kommit fram till och det var i stort sett ingenting: icke giftiga insektsbett??, hade han skrivit. Högst osannolikt skulle jag säga för annars hade de ju inte kommit tillbaks på exakt samma ställen vid nästan exakt samma tid på året i år - när pollensäsongen drog igång vill säga. Frågade om man kunde få utslag av pollenallergi och svaret blev inrutat precis i läkarstil: det är extremt ovanligt så det är det nog inte. *Suck*, vad är det som säger att jag inte är den extremt ovanliga personen?? Fick göra ett allergitest iaf och så har jag fått kortisontabletter och tavegyltabletter och jag blir så jävla trött av dem. Dagen efter första dosen slocknade jag redan 11 på förmiddagen för att jag var så trött. Det positiva är att de gamla utslagen verkar bli bättre och kliar nästan inte alls längre. Hoppas de försvinner också så att de 200 jag betalde för det jäkla läkarbesöket (sen NÄR blev det så DYRT att gå till vårdis??) ger valuta för pengarna.

Inga kommentarer: