Sidor

fredag 15 juni 2012

Intervjun

I tisdags var det alltså dags att gå på gruppintervju på Ikea. Var ganska nervös men det lade sig lite under dagen. Kom dit och det var redan ganska många där och till slut var vi 18 personer som skulle intervjuas, men sim jag förstod det var det sökande till flera tjänster än den jag sökt. Så var det 6 eller 7 personal där också. Först delades vi in i grupper och fick sitta lyssna på vad de jobbade med och hur de tyckte det var att jobba på Ikea, och så lite om Ikea och så. Sedan fick vi ett papper med olika meningar som vi skulle diskutera och rangordna efter vad vi tyckte var viktigast. Hittills helt ok men så skulle vi ställa oss upp och inför hela gruppen berätta 1: varför vi sökt jobb på Ikea. 2: vad bra service är för oss. Och 3: vi skulle ta med oss en sak vi förknippade med Ikea och det skulle vi visa upp nu för hela gruppen och förklara varför vi tog just det. En av mina största fobier är att stå inför folk och prata. Fy fan vad nervös jag var men "vill man vara fin får man lida pin" heter det ju och här snackar vi "vill man ha jobbet så är det bara stå ut och ställa sig och prata på". Efter det gick vi fylla i nåt formulär med lite frågor bl.a. och sedan blev det en kort personlig intervju. Tror jag gjorde hyfsat ifrån mig iaf. Nu är det bara vänta på att de antingen ringer eller mailar och säger tack och hej. Spänningen är oliidlig ;).

Inga kommentarer: