Sidor

söndag 22 juli 2012

Flugjävel

I förrgår när jag satt ute och solade så tyckte jag att jag kände ett lätt tryck på huden och eftersom jag typ hatar insekter så tittade jag ned på benet. Då ser jag en stor fet FLUGA som biter mig i benet. På 3 ställen precis bredvid varandra hade den bitit. Det blev lite lätt svullet men har inte nästan inte kliat alls. Igår började det dock svullna på ordentligt och framåt kvällen gjorde det ordentligt ont i benet och det gjorde ont att gå, det var alldeles varmt nästan och 15 cm i diameter. Inatt har jag haft så ont att jag knappt kunnat sova. Jävla äckliga fluga.

1 kommentar:

Madde-mamman sa...

Låter som om du blivit biten av en blinning (broms).
Bromsar (latin: Tabanidae) är en familj i insektsordningen tvåvingar och underordningen flugor.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bromsar