Sidor

måndag 23 juli 2012

Allt

Igår drog jag o grannen med varsin fullastad bil iväg på bakluckeloppis. Gick sädår o folk är så snåla att det är pinsamt ibland. Hade tex med mig en bobbycar som jag ville ha 50:- för som fick följa med hem. Snålt. Tyvärr var jag väldigt trött oxå då jag sovit dåligt pga bettet på benet som bara tycktes bli större och göra ondare. På natten funderade jag nästan på att åka in till akuten. (Är så gott som hundra på att det inte var en broms även om jag vet att jag får enorma svullnader av deras bett, för 1: det gjorde inte ont när den bet och det brukar göra svinigt ont, och 2: Den var för fet i kroppen, bromsarna är lite avlånga medans den här såg ut som en förvuxen, grov husfluga med ragg på ryggen typ, mkt aggressiv ;)). Men på morgonen var det ngt bättre och på kvällen petade jag på eget bevåg i mig några kortisontabletter då det stod i bruksanvisningen att de används mot ordentliga inseksbett oxå. Tyvärr fick jag inte sova inatt heller (dock inte pga benet tack o lov) trots att jag var så trött att ögona gick i kors o vi satt ute med grannarna på gården till efter 12 på natten. Slumrade till mellan 01.30-03, vid halv 6 la jag mig i soffan o tittade på en film. Så sov jag en stund mellan 9-10. Trodde jag skulle däcka en stund på dagen men nä, är inte överdrivet trött nu heller men kommer förmodligen bli om jag inte sover nu. Det här inlägget har ändå redan blivit alldeles för långt och svamligt.

1 kommentar:

Madde-mamman sa...

Det finns alltså de som är värre än blinningar?!?!? Huvaligen! Här gäller det att se upp. Jag reagerar kraftigt på blodsugare såsom mygg och blinningar, så finns det värre varianter gäller det att hålla ögonen öppna (eftersom den som bet dig varken verkar höras eller kännas).
Hoppas Flug-bettet ger sig fort!