Sidor

måndag 17 mars 2008

Ont

Ja så har ännu en vecka kommit till ända och en ny har börjat. Shit vad tiden går fort. Är nu i vecka 24+3 (v25) enligt ultraljudet och 23+6 (v24) enligt sista mens och ägglossning. Jag vet ju att mitt datum är det "rätta", även om bebis kommer när den vill ändå, men som kompromiss och för enkelhetens skull så har jag bestämt mig för att "byta veckor" på måndagar, alltså vecka 25 idag. Blir lättare om jag går efter mitt datum också om jag skulle gå över tiden.

Hur som helst var inte det jag skulle skrkiva om egentligen utan om att min j***a huvudvärk är tillbaks igen. Graviditetsåkomma antagligen men kan lika gärna bero på min oerhört usla natt. S som hostat konstant. F som snarkat konstant. Kunde inte somna föränn efter 01 och låg vaken i perioder när S antingen låg och pillade med mitt hår eller sparkade på mig. Trodde jag skulle dö när klockan ringde i morse och snoozade nog en sisådär 4 gånger. Stressig morgon och sedan off to dagis. Jättelätt att lämna pluttan. Gick hem och sov en stund. Hämtningen av monstret gick desto värre och det tog väl 20 min att klä på henne och sedan skrek hon heeeela vägen hem. Till slut har man bara lust att lägga sig ned och skrika själv. Tålamodet är INTE på topp idag kan jag lova.

Inga kommentarer: