Sidor

onsdag 8 april 2009

40 graders feber

Jag är bara såååå trött. I måndags kväl började V kräkas och kräktes såklart ned vår säng. Byta lakan. Han hade feber det märktes men jag brydde mig inte om att kolla hur mycket för så varm var han inte, men han fick en alvedon i alla fall. Han sov som en kratta hela natten, eller det gör han ju alltid nästan, men nu var han mer vaken än sovandes. På morgonen vaknade vi lite innan F´s klocka ringde och då var V glödhet. Tog tempen som landade på 40,01 grader. Shit, lite läskigt, har aldrig en sett en termometer gå så högt. Vet ju att de finns en del som får så hög temp när de är sjuka men själv är jag en sån som är halvdöende när jag har 38 grader, får i stort sett aldrig feber. Tror det har hänt 3 ggr sedan jag flyttade hemmifrån och det är ju 9 år sedan. Hur som helst, ringde vårdguiden som tyckte att jag skulle badda honom lite med en blöt handduk så att han blev sval och så ge alvedon såklart. Mitt stackars lilla gryn, lite vatten fick han i sig annars låg han bara och flämtade, andades jättetungt. Det enda han accepterade under dagen var att få ligga i min famn, han drack lite vatten emmellanåt och sov mest hela tiden. Febern gick ned till ungefär 39.2 med alvedonen så han var ff varm hela dagen, alldeles feberglansig på ögonen och slö. Idag har det varit bättre, han är ff lite segare än vanligt och tempen ligger på 38 strax under.

Inga kommentarer: