Sidor

torsdag 2 april 2009

Öroninflammation

Jaha, så har det gått nästan en hel vecka sedan man skrev sist, vart tar tiden vägen?? Ibland önskar jag att den gick lika långsamt som när man var liten, som tex på julafton, ni vet, när det kändes som en hel evighet innan man äntligen fick öppna alla julklapparna under granen. När känns en dag någonsin som en evighet nu för tiden?? Inte ens julafton längre.
Hur som helst. I helgen var lillasyster ned från Gävle och hälsade på. Var iväg en sväng och shoppade lite innan vi åkte med hem till mamma där vi sov över. På söndagen övade sig min lillasyster på att sminka mig eftersom hon förmodligen kommer sminka mig till bröllopet. Kändes jättekonstigt att ha så mycket smink på sig när man är van att ha lite maskara i vanliga fall, kanske lite ögonskugga och solpuder.
Veckan har rusat förbi och igår började S klaga över ont i örat igen, från ingenting till gråt och jätteont på en gång. Hon fick alvedon men det hjälpte inte jättemycket och surprise surprise hade trumhinnan brustit i morse så idag har vi varit hos öronläkaren som sa att hon behöver inte penicillin men vi fick ett recept ifall hon skulle börja må sämre. Trist nog upptäckte jag när vi kom hem att det är penicillinet hon inte tål vilket jag sagt till läkaren. Jaja, blir hon sämre får vi väl gå till vårdis och få ett annat, inte hela världen och kan hon slippa så är det ju allra bäst.
Efter örondoktorn åkte vi till ikea och åt lunch, jättemysigt. Handlade några smågrejer också, lite som kanske ska användas till bröllopet.
När vi kom hem satte vi oss i solen en stund. Superhärligt. Likadant igår och i onsdags, man blir verkligen på gott humör när våren börjar smyga sig på.

Nä, nu är det sängen som gäller så man orkar med morgondagen. Skall hem till en kompis och käka lunch och i helgen skall jag faktiskt åka och beställa brudklänningen, ahhh, känns skitcoolt. Ska försöka lägga in lite bilder i helgen också...

Inga kommentarer: