Sidor

torsdag 28 januari 2010

Helt allvarligt

Nu när det kommit massa snö igen och vips så sker massor av olyckor på vägarna. Blixthalka igen, vägarna är glashala, ja det blir de säker men jag undrar hur många olyckor som faktiskt skulle kunna undvikas om folk bara körde vettigt i halkan. Jag vågade mig ut på motorvägen igår mitt i snöstormen och körde väl mellan 80-90 på motorvägen och blev omblåst av bil efter bil fastän sikten var dålig och det var mycket nysnö på vägen. Visst många höll sig i samma hastighet som jag men fortfarande är det åtminstone 50% som bränner på som att "olyckor händer aldrig mig".
När jag kör i sånt här väder så tänker jag: Jag vill inte att det ska hända mig, och som sagt om fler gjorde det så är i alla fall jag övertygad om att ganska många olyckor skulle kunna undvikas....

Inga kommentarer: