Sidor

måndag 30 augusti 2010

Förkyld helg och tredagars feber

I onsdags kväll var vi hemma hos pappa som fyllde år. Åt lite god mat och de andra gästerna fikade lite. Inte jag minsanna, *duktig* ;). Vi hann inte mer än hem innan vi märkte att V var lite varm och under natten blev han mycket varm så i torsdags blev det inget dagis utan vi var hemma och mös lite. På fredagen var han ff lite varm men inte så farligt. Jag åkte iväg och jobbade på Globen på kvällen, första gången på 2 år och 3 månader. Lite nervös var jag dock men det gick bra. Jobbade på lördagen också men först efter att jag varit och på en rask promenad. Tyvärr var det lite kallt så jag frös hela promenaden, nästan så att jag hade velat ha vantar också faktiskt. Vad fort det har blivit kallare. Längtar lite till hösten för att vara helt ärlig så det gör inte så mkt egentligen, längtar till tända ljus på kvällarna, tjocka härliga tröjor mm. Lördag kväll var det kräftskiva på schemat och eftersom vi satt ute och inte hade väntat att det skulle bli så jäkla kallt så jag frös mest och blev till slut vråltäppt i näsan. Åkte hem vid 9 och jag var asförkyld när vi kom hem, däckade vid 10 och vaknade halvt om halvt febrig, ont i bihålor, hals och huvud. Har mått ungefär likadant idag men tack och lov för nässpray och värktabletter ;). Igår upptäckte vi även att V fått en massa röda utslag på ryggen, magen och lite i ansiktet som idag spridit sig till armarna och lite på benen. Vi misstänker att det är tredagars feber han åkt på.

Inga kommentarer: