Sidor

torsdag 10 maj 2012

Dagens träning

Igår för att vara helt riktig. Jag åkte till gymmet direkt efter att jag lämnat kidsen. Tidsbegränsade mig själv till 60 minuter (svårt när man oftast tränar MINST 70 minuter) och ngt lättare vikter då jag hade en del träningsvärk från i måndags. Som vanligt kändes det kanon att träna. Kan inte förstå människor som tycker att det är tråkigt att träna ;), det är ju underbart, balsam för själen eller hur säger man? Visst är det jobbigt men det SKA det vara. Nu blir det vila och lätt träning fram till lördag. Yoga idag och imorgon blir det nog vila. Dock gör jag ju plankan VARJE KVÄLL, armhävningar i stort sett varje kväll då jag tycker jag är så svag i armarna, minst en extra varje kväll. Så har jag börjat med en övning för rumpan/benen ett par kvällar i veckan. Anledningarna är många, den stabiliserar och kan förhindra en del löparskador tex, så finns det ingen bra bänk jag kan använda på gymmet. Nu: Dags för städning.

Inga kommentarer: